Executivul condus de Marcel Ciolacu a aprobat, în ședința de miercuri, indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii ai Autostrăzii A8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Secţiunea II: Miercurea Nirajului- Leghin. Potrivit ministrului Transporturilor, „se va trece rapid la pregătirea documentației pentru lansarea în licitație a contractului necesar proiectării și execuției”.
Autostrada A8 intră în linie dreaptă. Guvernul a adoptat o hotărâre (HG) prin care Secţiunea II dintre Miercurea Nirajului și Leghin poate fi scoasă la licitație. 159 de km va avea noua secțiune din Autostrada Unirii, spune Grindeanu.
Secțiunea montană a A8 (Miercurea Nirajului- Leghin) are de astăzi indicatorii tehnico- economici aprobați. Prin Hotărârea de Guvern aprobată de Executiv pentru acești 159 de km din Autostrada Unirii (A8) suntem cu un pas mai aproape de realizarea întregului proiect, a precizat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, secțiunea II din A8 va avea 265 de poduri, viaducte și pasaje, 47 de tuneluri, 5 noduri rutiere, 8 spații de servicii, 8 parcări de scurtă durată, dar și 2 centre de întreținere și coordonare.
În expunerea de motive, Guvernul precizează că în prezent legătura Moldovei cu Transilvania este deficitara, desfășurându-se în prezent doar pe doua culoare, respectiv: Târgu Mureș DN 13, DN 13A (Sovata), DN 13B (Praid-Gheorgheni), DN 12C (Gheorgheni-Lacul Roșu- Bicaz), DN 15 (Bicaz- Piatra Neamț), DN 15D (Piatra Neamț-Roman), DN 2, DN 28 – DN 24 (Târgu Frumos-Iași-Sculeni) și Târgu Mureș (DN 15) Poiana Largului, DN 15B (Poiana Largului – Târgu Neamț – Târgu Frumos), DN 28 (Iași), DN 24 (Iași – Sculeni).
Potrivit notei de fundamentare a HG-ului aprobat astăzi, se stipulează că prin realizarea acestui proiect se urmărește completarea/revizuirea documentațiilor aferente Studiilor de Fezabilitate ale obiectivului „Autostrada Targu Mureş –
Ditrău” și „Autostrada Ditrău – Târgu Neamț” elaborate în perioada 2010 – 2011, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare, precum si a cerinţelor din Caietul de Sarcini.
Citiți HG-ul și NF, integral – AICI.
Autostrada „Unirii” A8 are aproape 320 km de la Târgu Mureș (intersecția cu A3) și până la Iași și Ungheni, la granița cu Republica Moldova.
Tronsoanele de la Târgu Mureș și până la Miercurea Nirajului (cca 25 km) și de la Leghin la Târgu Neamț și până la Moțca/DN2 (circa 30 km) sunt prinse pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Pe tronsonul montan, „de mijloc”, reactualizarea Studiului de Fezabilitate a început tocmai în 2019 și abia acum, de curând, a fost finalizată și s-au stabilit indicatorii tehnico-economici (va costa în total 6,4 miliarde de euro), iar o lansare la licitație pentru proiectare și execuție este așteptată până la final de an.
Pentru bucata Moțca/DN2 – Iași – Ungheni, abia anul acesta s-a trecut la realizarea în teren a studiilor, după ce proiectul a stat blocat mai bine de un an la etapa de selectare a traseului. (detalii AICI)
CITIȚI ȘI: